Skuteczny sposób przeciwdziałania zakwasom

W czasie intensywnego wysiłku w mięśniach wytwarza się kwas mlekowy, który powoduje obniżenie sprawności. Powstawanie kwasu mlekowego wynika z obniżenia pH, któremu może zapobiec odpowiednia suplementacja beta alaniny. 

Suplement poprawiający wydolność

Beta alanina jest to aminokwas, który w pewnych ilościach powstaje wewnątrz ludzkiej wątroby. Związek ten jest również dostarczany do organizmu wraz z dietą, a jego obecność pozwala na zwiększenie karnozyny w mięśniach. To właśnie obecność karnozyny w ludzkich mięśniach szkieletowych pozwala na skuteczne ograniczenie spadków pH w czasie intensywnego wysiłku fizycznego.

Beta Alanina UNS
Przejdź do oferty sklepu Świat Supli

Działanie beta alaniny

Nadmiernie gromadzenie się jonów wodorowych w mięśniach może zostać uniknięte z uwagi na buforowe właściwości karnozyny. Substancję tę buduje beta alanina oraz histydyna, jednak to właśnie suplementacja beta alaniny gwarantuje zauważalne zwiększenie ilości karnozyny w tkance mięśniowej. Wzrost ten przy długotrwałym stosowaniu preparatu może sięgać nawet 80 %. Warto przy tym zaznaczyć, że skutki uboczne suplementacji beta alaniny nie zostały stwierdzone. 

Regularne spożywanie dla najlepszych efektów

Dowody potwierdzające skuteczne działanie beta alaniny zostały obszernie udokumentowane dzięki licznym badaniom naukowym dotyczącym tego zagadnienia. Aby wydolność mięśniowa została poprawiona, konieczna jest trwająca przez co najmniej dwa tygodnie suplementacja. Duże znaczenie ma także dobieranie odpowiednich dawek. Optymalne rezultaty powinno zagwarantować spożycie od 4 do 6 gramów dziennie.

Comments are closed.